Mittwoch, 18. Januar 2017

Lokum gibi CakePops'lar 😋



Şimdiye kadar yediğiniz bütün CakePops'ları unutun. İçerisine Frischkäse, Mascarponeveya Quark koymadan CakePops yapmanın yollarını aradım uzun zamandır.



Benim gibi ekşimsi, bayat kek ve hamursu CakePops tadını sevmiyorsanız, vereceğim tarife bayılacaksınız.



Dün gece aklıma aniden Ganache geldi. Eşime sordum olurmu diye "hayır, olmaz herhalde" dedi. Aklıma koydum bir kere. Ya olacak, yada olacak işte. 
CakePops'lar için ben nişastalı bir tarif kullandım. Siz istediğiniz herhangi bir kek tarifini seçebilirsiniz. 
Soğuyan keki kırıntı haline getirdikten sonra, içerisine 250gr beyaz çikolata, 250gr krema, bir tatlı kaşığı nişasta dan hazırlamış olduğum Ganache'ı ekledim. 
 Dışının  çikolatasını hazırlarken, hamuru buz dolabında yarım saat kadar beklettim. 




Çikolata kaplaması için 
100gr bitter çikolata, 500gr sütlü çikolata kullandım. Çikolata 45° ısıya ulaştıktan sonra, 31° ye düşmesi beklenmesi gerekiyor.  

Karışımdan ceviz büyüklüğünde   bezeler hazırladıktan sonra, 5-6 tane buzlukta 10-15 dakika  bekletilir. Buzluktan çıkan CakePops bezelerine, çubukların ucu çikolaya daldırılıp, bezelere batırıldıktan sonra bir bardak veya CakePops kalıbına dikilerek 10 dakika daha buz dolabında bekletilip, hazırlanmış çikolataya batırılır, çikolatanın fazlasını hafif silkelemeniz yeterli. Bezeler çubuktan kaymaması için soğuk olmalı. Eğer kayıyor sa, biraz daha uzun beklemeniz ve çubukları en fazla 5mm batırmanız gerekir.



Ilk deneyimlerim böyle hüsranla sonuçlandı ama pes etmeyin.


Sabrın ve azmin sonu böyle mukafatlanıyor...



 Çikolata soğumadan istediğiniz şekilde süslemeler yapabilirsiniz. Afiyet olsun 😋







Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen