Montag, 16. Januar 2017

Lokumlu kurabiye ­čśő







Bir bu├žuk y─▒l ├Ânce, ilk Kayra'n─▒n do─čum g├╝n├╝ i├žin  yapm─▒┼čt─▒k lokumlu kurabiyeleri. O zamandan beri bir t├╝rl├╝ tarif yazmak k─▒smet olmad─▒.  Fondant yiyemiyorum ben. Hele o i├žine giren, normalde araba  karbr├Ât├Âr├╝ ve di┼č yap─▒┼čt─▒rmak i├žin kullan─▒lan maddeyi ├Â─črendikten sonra, tamamen tiksindim. Fondant yerine kullanabilece─čimiz bir┼čeyler ararken, lokumlu bir tarife rastlad─▒m. A├žmas─▒ zor oluyur ama lezzeti bir o kadar g├╝zel oluyor. ─░nsan─▒n b├╝t├╝n emeklerine de─čiyor. Biz kendi do─čal renk, aroma ve lokumlar─▒m─▒z─▒ kulland─▒─č─▒m─▒z i├žin, bizim i├žin daha de─čerli tabi.
Malik Cumartesi  bir ya┼č─▒na giriyor in┼čallah. ┼×imdilerde onun do─čum g├╝n├╝ i├žin haz─▒rl─▒k i├žerisindeyim. Yine tarif isteyen ├žok oluyor. Aradan zaman ge├žmeden ve ben yine unutmadan tarifi buraya at─▒p ka├žay─▒m ­čśŐ


Kurabiye hamuru i├žin:
•200gr un
•100gr ┼×eker 
•100gr tereya─č─▒ 
•bir fiske tuz
•1 yumurta 

Malzemeleri hepsini bir kab─▒n i├žerisine koyup, homojen bir k─▒vama gelene kadar yo─čurduktan sonra direkt kurabiyeleri yapmaya ba┼člayabilirsiniz. Kurabiye hamurunu a├žmadan ├Ânce, yapt─▒─č─▒n─▒z ┼čekilleri kolay kald─▒rmak i├žin, hamuru a├žaca─č─▒n─▒z y├╝zey ├╝zerine ni┼časta serpi┼čtirmenizde fayda var. 
Kurabiyeler ├Ânceden ─▒s─▒t─▒lm─▒┼č 160° f─▒r─▒nda  10 dakika pi┼čirilir. K─▒zarmamas─▒na, kurabiyelerin beyaz kalmas─▒na dikkat etmeniz gerekiyor. F─▒r─▒ndan ├ž─▒kard─▒ktan sonra so─čumaya b─▒rak─▒l─▒r.



  • 250 gr sade lokum
  • 250 gr pudra ┼čekeri
  • 50 gr nisasta
Yap─▒l─▒┼č─▒ :
Sade lokumu kolayl─▒k olsun diye ├Ânce bir hafiften ┼ču ile ─▒slatal─▒m ve bir kaba al─▒p i├žine 200 gr pudra ┼čekeri eleyip iyice yo─čural─▒m.elinize yap─▒┼č─▒rsa pudra ┼čekerini eklemeye devam edin.g├╝zelce yo─čurdu─čumuz ┼čeker hamurumuzu nisasta yard─▒m─▒ ile a├ž─▒p istenilen ┼čekilleri verelim. 
─░ste─čimiz rengi elde etmek i├žin, biz lokumu haz─▒rlarken rengi ekliyoruz. Hatta, sade lokum yerine ben meyve aromal─▒ tercih ediyorum. Yo─čurularken g─▒da boyas─▒ eklenirse nas─▒l olur bilemiyorum tabi....

┼×imdiden kolay gelsin ve afiyet olsun ­čśő



Keine Kommentare:

Kommentar ver├Âffentlichen