Montag, 16. Januar 2017

Lokumlu kurabiye 😋







Bir buçuk yıl önce, ilk Kayra'nın doğum günü için  yapmıştık lokumlu kurabiyeleri. O zamandan beri bir türlü tarif yazmak kısmet olmadı.  Fondant yiyemiyorum ben. Hele o içine giren, normalde araba  karbrötörü ve diş yapıştırmak için kullanılan maddeyi öğrendikten sonra, tamamen tiksindim. Fondant yerine kullanabileceğimiz birşeyler ararken, lokumlu bir tarife rastladım. Açması zor oluyur ama lezzeti bir o kadar güzel oluyor. İnsanın bütün emeklerine değiyor. Biz kendi doğal renk, aroma ve lokumlarımızı kullandığımız için, bizim için daha değerli tabi.
Malik Cumartesi  bir yaşına giriyor inşallah. Şimdilerde onun doğum günü için hazırlık içerisindeyim. Yine tarif isteyen çok oluyor. Aradan zaman geçmeden ve ben yine unutmadan tarifi buraya atıp kaçayım 😊


Kurabiye hamuru için:
•200gr un
•100gr Şeker 
•100gr tereyağı 
•bir fiske tuz
•1 yumurta 

Malzemeleri hepsini bir kabın içerisine koyup, homojen bir kıvama gelene kadar yoğurduktan sonra direkt kurabiyeleri yapmaya başlayabilirsiniz. Kurabiye hamurunu açmadan önce, yaptığınız şekilleri kolay kaldırmak için, hamuru açacağınız yüzey üzerine nişasta serpiştirmenizde fayda var. 
Kurabiyeler önceden ısıtılmış 160° fırında  10 dakika pişirilir. Kızarmamasına, kurabiyelerin beyaz kalmasına dikkat etmeniz gerekiyor. Fırından çıkardıktan sonra soğumaya bırakılır.



  • 250 gr sade lokum
  • 250 gr pudra şekeri
  • 50 gr nisasta
Yapılışı :
Sade lokumu kolaylık olsun diye önce bir hafiften şu ile ıslatalım ve bir kaba alıp içine 200 gr pudra şekeri eleyip iyice yoğuralım.elinize yapışırsa pudra şekerini eklemeye devam edin.güzelce yoğurduğumuz şeker hamurumuzu nisasta yardımı ile açıp istenilen şekilleri verelim. 
İsteğimiz rengi elde etmek için, biz lokumu hazırlarken rengi ekliyoruz. Hatta, sade lokum yerine ben meyve aromalı tercih ediyorum. Yoğurularken gıda boyası eklenirse nasıl olur bilemiyorum tabi....

Şimdiden kolay gelsin ve afiyet olsun 😋



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen